Speltlompe pizza by maded

Det du trenger er: 1. Speltlompe/er 2. Pizzasaus 3. Mais 4. paprika 5. Karbonadedeig 6. Norvegie revet lett ost 7. KrydderSlik gjør du: 1. Sett ovnen på 200g 2. Smøre inn lompa med pizzasaus 3. Stek kjøttdeig og kutt opp paprika, krydre kjøttdeigen når den er ferdig stekt i stekepannen.4. Ha på p...

Oppskrift; fullkornspasta med laks

Hei dere <3 Nå skal jeg faktisk dele en oppskrift med dere som jeg fikk av min online coach. Den er så god, jeg har spist denne middagen nå allerede tre ganger i løpt av denne uken. I dag når jeg stod opp bestemte jeg meg bare for at "I dag skal jeg dele dette med dere". Det du trenger er: 1. ...

Online coach

Hei stjerner! Da har dagen kommet hvor jeg har begynt med online coach. Dette er en coach som jeg fikk anbefalt av en veldig god kompis. Han har hatt han som coach ganske lenge. Jeg fikk mat planer og treningsplan for fire uker frem i tid i går kveld. Dette blir super spennende, og ganske mye mat...

Pannekakehuset

Hei stjerner! Har dere det bra? Nyter de aller siste dagene av sommerferien. I dag har jeg fått gjort en hel del. Dagen startet med å våkne ganske tidlig egentlig, til å være meg. Etter frokost og en rask dusj stod et møte for tur. Det blir spennende å se hva som skjer etter hvert. En liten date ...

Speltlompepizza // veie og måle dag

For en dag dette har vært. Jeg har fri siden jeg ikke ble trukket opp i muntlig i går. Det er super deilig, samtidig som det er litt kjedelig. Er ikke så veldig mye å finne på. Samtidig så fikk jeg skikkelig lyst på pizza i dag. Ikke hvilken som helst heller, jeg fikk lyst på sånn man bestiller f...

Sunt, godt og raskt

Denne godsaken her lagde jeg på ca. 5 minutter. Det tar verken lang tid eller vanskelig å være sunn. Jeg har vært på jobb intervju i dag, og jeg har mine tvil. Jeg har null arbeidserfaring, og hun har allerede by SaveOnMac" href="#50222549"> ansatt tre nye uten. Samtidig så får man ikke erfari...

Oppskrift; hjemmelagd kyllingburger med karri saus

God kveld i stuen <3 Denne helgen har vært noe uten om det vanlige for meg. Jeg har ikke spist noe godteri eller god mat før i dag. Jeg kan si en ting, og det var at dette var himmelsk godt. I dag valgte jeg å lage en av oppskriftene som stod i heftet jeg fikk med i C9, men jeg lagde min egen ...

Oppskrift; Proteinrike og sunne pannekaker

Hallo, har du det bra? :) Jeg har hatt en utrolig slitsom dag i dag. På morgenen i dag var jeg ikke så sulten så spiste en skyr når jeg kom på skolen. Hele dagen i dag har jeg vært litt sånn små svimmel.. Jeg skjønner ikke helt hva det kommer av heller.. Bare det går over til i morgen. Forretsen ...

En annerledes fredagskos

/innlegget inneholder reklame/Hei snupp! <3 Det er utrolig deilig at det er helg. Endelig kan jeg sove lenge, selv om jeg kunne ha sovet en halvtime lenger hver dag denne uken. Det er fordi ei venninne i klassen har vært så snill å kjøre hver dag. Jeg og Andreas bestemte oss for at det ikke sk...

Sunt og ikke minst super godt!

Heii hjerter <3 I dag har jeg og min kjære 1 og 7 måneders dag. Det er viktig å pleie kjærligheten så hvorfor ikke bare gjøre det hver dag. I dag har vi lagd oss en skikkelig god middag. Det ble mer enn nok i hvert fall til to gode og mette mager etterpå. Vi spiste kylling i sweetschili med sa...

Ukens matinnkjøp

Heihei fine lesere! Er det rart av meg å hilse på dere når jeg blogger. Dere er jo min lesere ? Synes det er hyggelig å hilse på dere jeg. Blir litt mer personlig da. I går gikk vi opp på butikken på kvelden å bestemte oss for å handle inn for uken, eller frem til fredag. Vi tenkte hva vi skulle ...

Frokost smoothie

Heihei dere <3 Beklager sene oppdateringer. Det må nesten bare bli sånn. Jeg slutter på skolen klokken tre på mandager, kvart over ett resten av dagene bortsett fra fredag, da slutter jeg kvart over to. Disse dagene trener jeg, lager middag eller gjør lekser. Tiden flyr, det kunne gjerne vært ...

Oppskrift; Kylling i sweet chili

Dette trenger du: 1. 200-300 gr kylling 2. Salat 3. 1/2 Paprika 3. Ris 4. Sweet chili Slik gjør du: 1. Sett på plata med smør i og kutt opp kyllingen i terninger2. Vær sikker på at kyllingen er gjennomstekt før du tar på Sweet chili3. Start ed å vaske salaten og kutt opp, samme med paprika4. Kok...

Oppskrift; Matpakke wrap

For noen dager siden lagde jeg en fantastisk god wrap som jeg tok med meg på skolen dagen etter. Dette trenger du: 1. Tortillelumpe, gjerne grov 2. Noe smør 3. Salat 4. Paprika 5. Gulrot 6. Mais 7. Ost 8. Skinke 9. Krydder Slik gjør du:1. Begyn med å varme lumpene 2. Ta på smør og grønt 3. Skinke...

Sunne (jule)sjokoladekuler

Det du trenger er: 1. 35g proteinpulver (sjokoladesmak) 2. 35g havregryn 3. 1 ts kakaopulver 4. 2 ss sukrin 5. 2 ss mager kesam 6. 2-3 ss melk ? prøv deg fram Slik gjør du: 1. Bland 35 gram proteinpulver og 35 gram havregryn. 2. Så tar du i 1 ts kakaopulver, 2 ss sukrun og 2 ss mager kesam. 3....

Taco tirsdag

I dag har skoledagen egentlig vært kjempe lang, selvom jeg sluttet tidlig, og dagen egentlig ikke har vært så lang. Timene har gått sakte. Etter trening skulle jeg og jentene egentlig trene sammen, men alle tre droppet det i dag. Så da ble det trening sammen med kjæretsen. Ikke verdens beste økt ...

Havrepannekaker

I dag fikk jeg lyst til å prøve noe nytt. Jeg kjøpte inn en pose med havregryn her om dagen så har spist det en del i det siste. Spesielt som frokost siden jeg ikke klarer å få i meg brød så tidlig på morgenen. Havregryn med masse bær og frukt på, gud så godt! Det du trenger til havrepannekaker e...

Taco fredag

Heihei hjerter <3 I dag er det taco fredag her i huset. Lysene er tent og middagen er servert. Det er så koselig å spise middag sammen. Jeg kan ikke tenke meg hvordan det er å lage middag bare til seg selv og spise alene. I hvertfall godt var det og i morgen står klassefest på timeplanen. Tror...

Bakelørdag

I går koste vi oss kjempe masse. Vi lagde en kjempe god frokost som bestod av nystekte baguetter med eggerøre og litt diverse pålegg til, gud så godt det er! Turen gikk videre til butikken for vi hadde glemt å kjøpe brownies (toro er tingen). Når vi kom hjem fant vi ut at vi ikke hadde kakeform s...

AloeVera&Strawberry Smoothie - video

Heihei stjerner! <3 Beklager igjen for sene innlegg. Det tar mye lenger tid å blogge når ma lager video. Endelig er jeg ferdig og dere kan se hvordan jeg lager min Aloe Vera & Strowberry smoothie. Jeg måler ikke opp noe bortsett fra melk og aloe vera. Tar heller ikke oppi så mye banan fordi de...

Super god middagsoppskrift

Heihei dere søte <3 I dag prøve jeg og Andreas noe nytt. Nemmelig kalkunfilet. Det var første gang vi lagde det i dag, og det var så godt at jeg bare må dele det med dere! Jeg tok dessverre ingen bilder underveis, så dette får duge for nå.Det du trenger: 1tokyllingfileter2Ris3grønnsakerSlik gj...

Tips: En god matpakke

Heihei fine dere ♥ Sist vi hadde taco så bestemte jeg meg for å ikke kaste lompene. Jeg kan jo tross alt lage en matpakke ut av det så hvorfor kaste noe man kan spise ? I går gikk jeg opp på butikken for å handle inn det siste jeg manglet for å lage dette. Så enkelt og så utrolig godt. Man ...

Tips til studenter: -mat

Ser ikke dette bare fantastisk godt ut, dere? For noen dager siden bestemte jeg og Andreas oss for at vi skulle prøve noe nytt. Vi kjøpte først denne kinesiske blandingen som vi dessverre fant ferdig i butikken, jeg må skuffe deg der pappa. MEN, vi har tenkt til å prøve å lage noe lignende selv e...

Sjokoladebolle oppskrift

Heihei kjære, gode blogglesere! ♡ For en deilig start på lørdagen det har vært. Jeg har riktig nok tilbrakt hele dagen innendørs her hjemme, men jeg blir allikevel så glad av lyset på utsiden. Jeg vil dele den fantastiske bolle oppskriften med dere. Hjemmelagde hveteboller med sjokolade! Er...

Hjemme hos mamma og pappa

Heihei søte dere! ♥ Akkurat nå sitter jeg å venter på frokost etter en god dusj. Reisen i går tok virkelig inn på meg. Vi gikk ned til Strandtorget fra stasjonen, det er et lite stykke å gå når man har så tung bag at man ikke klarer å ha den på skulderen. Så jeg gikk å bærte den i armene he...

Jeg savner..

Heihei ♡ Etter jeg flyttet til Lillehammer med Andreas merker jeg hvor utrolig mye jeg savner maten til både mamma og pappa. Jeg skal definitivt slutte å mase på middag når de egentlig ikke orker å lage, men gjør det allikevel. Jeg er ikke glad i å lage mat/middag selv hvis jeg ikke orker. ...

Gårsdagens oppskrift

Heihei! I går bestemte vi oss for å lage noe skikkelig godt siden det ikke ble noe middag, men "middag" ble det allikevel. I går ble det jeg som stod for maten når vi kom hjem etter en laaaang spasertur og var helt utslitte når vi kom hjem. Vi var så sultne så var bare å begynne med maten med en ...

God start på dagen

God dag, dere har det fin? Det har i hvertfall vi. Vi stor koser oss her vi. I dag våknet jeg rundt 09:25 og Andreas nærmere halv tolv. Vi bestemte oss for å steke baguetter til frokost i dag. For en deilig frokost dette ble. Baguette med ost og paprika. Det er lenge siden jeg har spist paprika f...

Sen frokost inntatt

God dag alle sammen! I dag ble det en sen frokost på meg og Andreas, en ting på grunn av eggekokeren som aldri ble ferdig så vi bare tok eggene etter den hadde stått en god stund. Den skal egenlig pipe når den er klar og eggene var mer en nok klare. Så i dag bestod frokosten av hardkokte egg på b...

Første middagen inntatt i nytt hjem

Hei dere skjønne! Nå er vi akkurat ferdig med oppvasken. Det er litt rart å ikke ha oppvaskmaskin for det å vaske opp bringer mange minner tilbake fra jeg var liten. Da jeg pleide å stå på krakken sammen med oldefar og vaskeopp, når vi var ferdig fikk jeg en loffskive med sirup på! Vi fant forres...

Kvalitetstid med min kjære ♡

Hei alle snupper og alle snapper! I dag har egentlig dagen bare gått i ett etter at vi spiste frokost. Vi fikk huset for oss selv under frokosten, tror jeg det var. Så da var det bare å juble og rasere hele huset. Hehe, neida. Vi begynte med bollebaking, noe som gikk litt begge veier. Vi begynte ...

Øvelse gjør mester

Heii kjære! Øvelse gjør mester, er det ikke det man sier? I går var vi med mammen til Andreas å lagde hjemmelagd pizza bra bunnen av. Vi lagde deigen sammen, eller, mer eller mindre Andreas. Så tok vi på litt tomatpure og resten som skulle på pizzaen. Den ble kjempe god faktisk. Vi er flinke og b...

God bitte lille julaften

God morgen! Det bitte lille julaften. Tenk det, så utrolig fort tiden har gått siden desember startet! I dag våknet jeg før sola hadde stått opp, den er nemlig på vei opp nå. Hadde det ikke vært for at kjæresten min skulle på jobb hadde jeg nok liggi å snorket enda, haha! Nå driver mamma å baker ...

Homemade sushi

God mandag !For noen dager siden hadde vi sushibuffe hjemme, med hjemmelagd sushi! Vi hadde noen "sushi" biter med kyllig i stedet for fisk siden det var noen på besøk som ikke likte fisk desverre. Vi lagde litt kylling, poteter, pasta med ostesaus osv. Noe så utrolig godt a gitt og så mektig. Pa...

Snik titt på dagens gourmetmiddag

Goooood lørdag alle sammen!Nå har jeg akkurat blitt kjørt hjem av Andreas, siden han skulle på jobb. Når jeg kom nederste døra luktet det såå godt, men jeg trodde det var naboen. MENdet var ikke naboen det var her! Når jeg kom inn døra så så jeg mamma pyntet og fin, mens pappa stod på kjøkkenet o...

Fruktfatet

God lørdagskveld kjære lesere !Nå sitter jeg hjemme å ser på sinna snekker'nog spiser frukt. Når pappa kom hjem i stad overrasket han meg med fruktfat. Han la ut bilder på facebook tidligere i dag av de fruktfatene har lade til bryllup der de var 250 stykker! Så spurte jeg han om han ville lage s...

nora er kul

Bilder og hva vi spiste til 3 retters

Hei og god dagen kjære lesere !Nå har jeg akkurat blitt kjørt hjem av min kjære. Han skulle på jobb så da ble jeg kjørt hjem. Jeg tenkte å legge ut bilder fra hva vi spiste i går siden jeg ikke fikk gjort det.Forrett var laksemosse med rød paprika og melbatoastHovedrett varBlack & White med løk o...

3 rettersmiddag ala pappa

Hei og god kveld søtinger!Nå sitter jeg hos Andreas, igjen etterfulgt av en nydelig tre rettermiddag som pappa og mamma har stelt i stand. Super flinke er de på kjøkkenet begge to, misunnelig! Jeg og Andreas dro til han før vi skulle på middag i dag så unnskyld mamma og pappa vi spiste litt pølse...

5 retters middag i går

Heihei alle nydelige lesere!I går hadde vi en helt nydelig middag som bestod av 5 forskjellige retter. Dette var det min far som stod for siden han er gourmé kokk! Vi var samlet elleve stykker rundt bordet. Tenkte kanskje jeg kunne få pappa til å skrive hvordan han har lagd de forskjellige retten...